Na skróty
-
Rozkład jazdy
-
Kup bilet online
-
Wyszukaj połączenie
-
Punkty sprzedaży biletów
-
Ulgii i uprawnienia
GŁOSUJMY NA TRAMWAJ NA BIELANY
piątek, 06.03.2015
Budowa linii tramwajowej na Bielany, a wraz z nią cały projekt...
Budowa linii tramwajowej na Bielany, a wraz z nią cały projekt „Rozwój sieci komunikacji tramwajowej w Toruniu w latach 2007-2013” został nominowany w konkursie Top Inwestycje Komunalne2015.
Konkurs Top Inwestycje Komunalne 2015 to inicjatywa organizatora Europejskiego Kongresu Gospodarczego oraz redakcji Portalusamorządowego.pl, mająca na celu wskazanie wśród inwestycji komunalnych z całego kraju najlepszych praktyk i sukcesów osiągniętych dzięki odważnym, prorozwojowym decyzjom dla gospodarki, regionu i mieszkańców. Organizatorzy chcą nagrodzić tych, którzy dzięki odważnym, prorozwojowym decyzjom inwestycyjnym stają się liderami środowiska i wyznaczają trendy.
Po przeanalizowaniu wszystkich zgłoszeń, we współpracy z Radą Konsultacyjną, w której zasiadają doświadczeni samorządowcy, ekonomiści, menedżerowie i eksperci, wytypowano czołową dwudziestkę inwestycji. Znalazł się w niej toruński projekt tramwajowy. Z prestiżowej listy organizatorzy wyłonia dziesięć najciekawszych inwestycji. Pomogą w tym internauci. Wystarczy, że do 7 kwietnia zagłosują na najlepszy ich zdaniem projekt.
Inwestycja, która zbierze najwięcej głosów, otrzyma specjalną nagrodę od czytelników Portalusamorządowego.pl. Każdy może oddać jeden głos "za" lub "przeciw" każdej z 20 inwestycji.
Głosować na toruńską inwestycję można w bardzo prosty sposób. Wystarczy wejść na stronę
http://www.portalsamorzadowy.pl/serwis/top-inwestycje-komunalne-2015/nominacje/68108.html
i kliknąć w „podoba mi się”.
Projekt „Rozwój sieci komunikacji tramwajowej w Toruniu w latach 2007-2013” składa się z czterech podprojektów:
Podprojekt I - System zarządzania ruchem drogowym w Toruniu. Zadaniem objęto przeprogramowanie, przebudowę i budowę nowych sygnalizacji świetlnych oraz modernizację i budowę nowych przystanków tramwajowych dostosowanych do obsługi osób niepełnosprawnych.
Podprojekt II - System informacji pasażerskiej w czasie rzeczywistym. Zadanie obejmuje zaprojektowanie i wdrożenie systemu informacji przystankowej w czasie rzeczywistym.
Podprojekt III -Trasa tramwajowa do Uniwersytetu Mikołaja Kopernika (osiedle Bielany)
Podprojekt IV- Modernizacja taboru do obsługi linii tramwajowej. Zadaniem objęto modernizację 18 szt. wagonów tramwajowych
Budowa trasy do Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w ramach podprojektu III jest największym wkładem w infrastrukturę tramwajową w mieście od blisko trzydziestu lat. Inwestycja ze względu na swój zakres została podzielona na trzy części: budowę węzła przesiadkowego w Alei Solidarności, w ścisłym centrum miasta, ułożenie torowiska od ulicy Broniewskiego do UMK oraz modernizację pętli tramwajowej przy ulicy Olimpijskiej (w tym wybudowanie sześciu rozjazdów torowych, trzech torów postojowych na wydzielonym i ogrodzonym terenie wewnątrz pętli – łącznie 523,04 metrów toru).
Najbardziej pracochłonna była jednak budowa zupełnie nowego torowiska od skrzyżowania ulic Bema i Sienkiewicza przez ulice Sienkiewicza, Gagarina, Szosę Okrężną do nowo wybudowanej pętli Uniwersytet (przy Szosie Okrężnej). To prawie 2 km nowej dwutorowej trasy, której większość biegnie po wydzielonym torowisku w technologii tzw. torowiska zielonego.
Przy okazji tramwajowej inwestycji Aleja Solidarności znajdująca się w centrum Torunia przeszła metamorfozę.
Poza dobrze zagospodarowanym węzłem przesiadkowym w Alei Solidarności, zmodernizowaną pętlą przy ulicy Olimpijskiej oraz nowo powstałą pętlą Uniwersytet na walory estetyczne zrealizowanego projektu ma wpływ dodatkowo podprojekt IV tj. „Modernizacja taboru do obsługi linii tramwajowej”. W latach 2007-2014 pracownicy Miejskiego Zakładu Komunikacji przeprowadzili modernizację 18 wagonów tramwajowych typu 805Na.
Projektanci chcieli także wyjść naprzeciw oczekiwaniom cyklistów, których tu nie brakuje, dlatego też po raz pierwszy wprowadzono tu tzw. kontrapas rowerowy, czyli wydzielony z jezdni pas przeznaczony wyłącznie dla rowerzystów.
Nowatorskim elementem projektu jest audiowizualny system informacji pasażerskiej na przystankach tramwajowych, który stanowi nieodzowną pomoc dla osób niedosłyszących, a przede wszystkim niedowidzących.
Wartość całego projektu: 85 194 057, 26 zł
Data zakończenia inwestycji: grudzień 2014 r.
Źródła dofinansowania: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego w ramach RPO Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013.