Na skróty
-
Rozkład jazdy
-
Kup bilet online
-
Wyszukaj połączenie
-
Punkty sprzedaży biletów
-
Ulgii i uprawnienia
Podsumowanie projektu "BiT City"
Podsumowanie projektu "BiT City"
poniedziałek, 16 listopada 2015r.
Komfortowo, szybko i bezpiecznie...... Podsumowanie projektu "BiT City"
Komfortowo, szybko i bezpiecznie. Nowa jakość transportu miejskiego w Toruniu zrealizowana w ramach Projektu „Integracja systemu transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu – Bit-City”
Mieszkańcy Torunia mogą już w pełni korzystać ze wszystkich udogodnień wynikających z realizacji projektu Bit-City. Obecnie pasażerowie transportu tramwajowego cieszą się zdecydowanie większym komfortem oczekiwania na tramwaj i podróżowania tym środkiem komunikacji na terenie miasta. Ponadto przebudowa torowiska zapewnia większe bezpieczeństwo w ruchu tramwajowym.
Cały Projekt to 8 zadań, wszystkie dotyczą komunikacji publicznej, jej sprawnego działania, bezpieczeństwa, ułatwień przy zmianie środka transportu, a przede wszystkim ułatwień dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się.
Komfort oczekiwania na tramwaje został znacząco podniesiony dzięki realizacji kilku zadań inwestycyjnych. Dla osiągnięcia takiego efektu przebudowane zostały m.in. 24 platformy przystankowe. Wszystkie zostały podwyższone i dostosowane do wysokości wejść do tramwajów, a także wyposażone w ławki dla podróżujących, wiaty chroniące przed opadami deszczu i śniegu, a nawet w stojaki na rowery.
4 platformy przystankowe przebudowano i wybudowano w ramach modernizacji pętli tramwajowej Motoarena, jednego z ważniejszych miejsc na tramwajowej mapie Torunia. W ramach tego zadania poprawiony został nie tylko komfort pasażerów, ale także motorniczych, dla których wyremontowano budynek socjalny. Obecnie – dzięki projektowi Bit-City – pętla może obsługiwać większą liczbę taboru, co ma znaczenie głównie podczas dojazdu i powrotu z imprez na położonym obok stadionie Motoarena. Dodatkowo powstały także miejsca odstawcze dla 12 szt. tramwajów. Miejsca odstawcze pozwalają na zakończenie i rozpoczęcie dnia pracy na pętli bez konieczności zjazdu do zajezdni, czyli rozpoczęcie pracy następuje w miejscu rozpoczęcia trasy. Zniknął zatem problem pustych przebiegów i ograniczono zarówno koszty eksploatacji, jak i zużycia energii elektrycznej.
Ważne zadania inwestycyjne zakończone zostały we wrześniu oraz październiku bieżącego roku. Najpierw dobiegła końca budowa węzła przesiadkowego przy Dworcu Toruń Miasto wraz z modernizacją linii średnicowej od Pl. Teatralnego do Pl.18-go stycznia. Przebudowana linia tramwajowa nie tylko wyciszyła jazdę tramwajów, czy ograniczyła drgania, ale także koordynacja sygnalizacji świetlnych umożliwiła płynna jazdę tramwajów. W trakcie modernizacji nie zapomniano o rowerzystach. Ścieżki rowerowe powstały nie tylko wzdłuż linii tramwajowej, ale także połączyły pl. 18-stycznia z Pl. Pokoju Toruńskiego. Otoczenie dworca Toruń Miasto zyskało nowy wygląd, powstały zadaszenia pod którymi pasażerowie mogą przejść „suchą nogą” z budynku Dworca na przystanki tramwajowe. W okolicach dworca Toruń Miasto powstał duży parking dla 50 samochodów osobowych oraz 8 autokarów turystycznych. Nie zapomniano o pieszych i osobach z ograniczoną możliwością poruszania się. Na przystanki tramwajowe z nowopowstałej kładki można przedostać się windami. Ul. Skrzyńskiego, dotąd zapomniana, została otwarta dla pieszych i rowerzystów, a zagospodarowana zieleń stworzyła przyjazne otoczenie dla spacerowiczów i rowerzystów. Przy samym budynku Dworca powstał zadaszony parking Bike&Ride oraz miejsce na postawienie w przyszłości stacji roweru miejskiego.
W ramach projektu rozbudowano także system monitoringu w komunikacji zbiorowej, w celu zapewniania większego bezpieczeństwa pasażerom. Wszystkie platformy przystankowe oraz węzeł przesiadkowy przy Dworcu Toruń Miasto, a także Dworzec Toruń Główny i jego otoczenie zostały objęte systemem monitoringu. Dane z monitoringu są gromadzone w Centrum Zarządzania Kryzysowego.
12 listopada 2015 r. oficjalnie oddany do eksploatacji został dworzec Toruń Główny. Obiekt odzyskał historyczny wygląd, prezentując się jednocześnie bardzo nowocześnie. Stylowe wnętrza robią ogromne wrażenie. Do dyspozycji pasażerów oddane zostały kasy biletowe, poczekalnie, hostel, punkty gastronomiczne oraz przebudowane perony, które – podobnie jak wszystkie przebudowane w ramach projektu platformy przystankowe – dostosowane zostały do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Dzięki temu bez przeszkód mogą z nich korzystać m.in. osoby niepełnosprawne, starsze, czy np. rodzice podróżujący z dziećmi w wózkach. Przy dworcu znajduje się parking typu Park&Ride, mieszkańcy mogą na nim pozostawić własny samochód, wybierając się w dalszą podróż pociągiem, oraz parking Bike&Ride.
Po realizacji wszystkich zadań, transport tramwajowy w Toruniu zyskał zupełnie nową jakość. Pasażerowie decydując się na ten środek komunikacji, mają gwarancję komfortowej i bezpiecznej podróży.
Projekt jest dofinansowany z budżetu Unii Europejskiej w ramach Funduszu Spójności z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
W dniu 4 listopada 2015 r. Prezydent Miasta Torunia Michał Zaleski podpisał aneks do umowy o dofinansowanie na podstawie, którego zwiększone zostało dofinansowanie projektu
z 59% do 80% kosztów kwalifikowanych.
Więcej informacji: www.bitcity.torun.pl
poniedziałek, 16 listopada 2015r.
Komfortowo, szybko i bezpiecznie...... Podsumowanie projektu "BiT City"
Komfortowo, szybko i bezpiecznie. Nowa jakość transportu miejskiego w Toruniu zrealizowana w ramach Projektu „Integracja systemu transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu – Bit-City”
Mieszkańcy Torunia mogą już w pełni korzystać ze wszystkich udogodnień wynikających z realizacji projektu Bit-City. Obecnie pasażerowie transportu tramwajowego cieszą się zdecydowanie większym komfortem oczekiwania na tramwaj i podróżowania tym środkiem komunikacji na terenie miasta. Ponadto przebudowa torowiska zapewnia większe bezpieczeństwo w ruchu tramwajowym.
Cały Projekt to 8 zadań, wszystkie dotyczą komunikacji publicznej, jej sprawnego działania, bezpieczeństwa, ułatwień przy zmianie środka transportu, a przede wszystkim ułatwień dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się.
Komfort oczekiwania na tramwaje został znacząco podniesiony dzięki realizacji kilku zadań inwestycyjnych. Dla osiągnięcia takiego efektu przebudowane zostały m.in. 24 platformy przystankowe. Wszystkie zostały podwyższone i dostosowane do wysokości wejść do tramwajów, a także wyposażone w ławki dla podróżujących, wiaty chroniące przed opadami deszczu i śniegu, a nawet w stojaki na rowery.
4 platformy przystankowe przebudowano i wybudowano w ramach modernizacji pętli tramwajowej Motoarena, jednego z ważniejszych miejsc na tramwajowej mapie Torunia. W ramach tego zadania poprawiony został nie tylko komfort pasażerów, ale także motorniczych, dla których wyremontowano budynek socjalny. Obecnie – dzięki projektowi Bit-City – pętla może obsługiwać większą liczbę taboru, co ma znaczenie głównie podczas dojazdu i powrotu z imprez na położonym obok stadionie Motoarena. Dodatkowo powstały także miejsca odstawcze dla 12 szt. tramwajów. Miejsca odstawcze pozwalają na zakończenie i rozpoczęcie dnia pracy na pętli bez konieczności zjazdu do zajezdni, czyli rozpoczęcie pracy następuje w miejscu rozpoczęcia trasy. Zniknął zatem problem pustych przebiegów i ograniczono zarówno koszty eksploatacji, jak i zużycia energii elektrycznej.
Ważne zadania inwestycyjne zakończone zostały we wrześniu oraz październiku bieżącego roku. Najpierw dobiegła końca budowa węzła przesiadkowego przy Dworcu Toruń Miasto wraz z modernizacją linii średnicowej od Pl. Teatralnego do Pl.18-go stycznia. Przebudowana linia tramwajowa nie tylko wyciszyła jazdę tramwajów, czy ograniczyła drgania, ale także koordynacja sygnalizacji świetlnych umożliwiła płynna jazdę tramwajów. W trakcie modernizacji nie zapomniano o rowerzystach. Ścieżki rowerowe powstały nie tylko wzdłuż linii tramwajowej, ale także połączyły pl. 18-stycznia z Pl. Pokoju Toruńskiego. Otoczenie dworca Toruń Miasto zyskało nowy wygląd, powstały zadaszenia pod którymi pasażerowie mogą przejść „suchą nogą” z budynku Dworca na przystanki tramwajowe. W okolicach dworca Toruń Miasto powstał duży parking dla 50 samochodów osobowych oraz 8 autokarów turystycznych. Nie zapomniano o pieszych i osobach z ograniczoną możliwością poruszania się. Na przystanki tramwajowe z nowopowstałej kładki można przedostać się windami. Ul. Skrzyńskiego, dotąd zapomniana, została otwarta dla pieszych i rowerzystów, a zagospodarowana zieleń stworzyła przyjazne otoczenie dla spacerowiczów i rowerzystów. Przy samym budynku Dworca powstał zadaszony parking Bike&Ride oraz miejsce na postawienie w przyszłości stacji roweru miejskiego.
W ramach projektu rozbudowano także system monitoringu w komunikacji zbiorowej, w celu zapewniania większego bezpieczeństwa pasażerom. Wszystkie platformy przystankowe oraz węzeł przesiadkowy przy Dworcu Toruń Miasto, a także Dworzec Toruń Główny i jego otoczenie zostały objęte systemem monitoringu. Dane z monitoringu są gromadzone w Centrum Zarządzania Kryzysowego.
12 listopada 2015 r. oficjalnie oddany do eksploatacji został dworzec Toruń Główny. Obiekt odzyskał historyczny wygląd, prezentując się jednocześnie bardzo nowocześnie. Stylowe wnętrza robią ogromne wrażenie. Do dyspozycji pasażerów oddane zostały kasy biletowe, poczekalnie, hostel, punkty gastronomiczne oraz przebudowane perony, które – podobnie jak wszystkie przebudowane w ramach projektu platformy przystankowe – dostosowane zostały do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Dzięki temu bez przeszkód mogą z nich korzystać m.in. osoby niepełnosprawne, starsze, czy np. rodzice podróżujący z dziećmi w wózkach. Przy dworcu znajduje się parking typu Park&Ride, mieszkańcy mogą na nim pozostawić własny samochód, wybierając się w dalszą podróż pociągiem, oraz parking Bike&Ride.
Po realizacji wszystkich zadań, transport tramwajowy w Toruniu zyskał zupełnie nową jakość. Pasażerowie decydując się na ten środek komunikacji, mają gwarancję komfortowej i bezpiecznej podróży.
Projekt jest dofinansowany z budżetu Unii Europejskiej w ramach Funduszu Spójności z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
W dniu 4 listopada 2015 r. Prezydent Miasta Torunia Michał Zaleski podpisał aneks do umowy o dofinansowanie na podstawie, którego zwiększone zostało dofinansowanie projektu
z 59% do 80% kosztów kwalifikowanych.
Więcej informacji: www.bitcity.torun.pl