Na skróty


  • Rozkład jazdy
  • Kup bilet online
  • Wyszukaj połączenie
  • Punkty sprzedaży biletów
  • Ulgii i uprawnienia

Kładą maty i płyty

Kładą maty i płyty torowe

piątek, 27 lipca 2018 r.

Pierwsza płyta podtorowa na przejeździe w ul. Żwirki i Wigury ułożona!... Kładą maty i płyty

Jest! Pierwsza płyta podtorowa na przejeździe w ul. Żwirki i Wigury ułożona! Fragmenty nowej linii tramwajowej na tzw. osiedle Jar powstają w szybkim tempie.


Wbudowanie torowiska w przejazdach drogowych na skrzyżowaniach: Szosa Chełmińska – Żwirki i Wigury oraz Szosa Chełmińska – Długa to pierwszy etap powstawania nowej linii tramwajowej na tzw. osiedle Jar. Prace ruszyły 12 lipca br. Rozpoczęto od robót ziemnych w obrębie pasów rozdziału ulic na skrzyżowaniu Szosy Chełmińskiej i ul. Długiej. Następnie przystąpiono do wykonywania instalacji odwodnienia torowiska w ul. Długiej.16 lipca uruchomiono tymczasową organizację ruchu na czas prac torowych. Jest ona skoordynowana z nową organizacją ruchu wprowadzoną  równocześnie przez firmę Skanska, która rozbudowuje Szosę Chełmińską na zlecenie Miejskiego Zarządu Dróg.





Od tego momentu roboty MZK roboty ruszyły pełną parą - zakładanie fundamentów słupów trakcyjnych, korytowanie pod tory w obrębie przyszłych przejazdów drogowych, układanie podbudowy z gruntu stabilizowanego cementem na ul. Długiej oraz na Żwirki i Wigury, zagęszczanie koryta torowiska. Na początku tygodnia gotowa już była pełna podbudowa z warstwy mieszanki betonowej i kruszywa w ul. Długiej. Wyprofilowano także podłoże na Szosie Chełmińskiej w okolicy Długiej. Przy ul. Żwirki i Wigury wykonano drenaż torowiska pod przejazdem torowym.



Od piątku 27 lipca rozpoczęło się układanie płyt torowych. - Prefabrykaty docierają na plac budowy aż z podkrakowskich Krzeszowic. W weekend będą układane na ul. Żwirki i Wigury. Każdą płytę na jej docelowe miejsce przenosi dźwig – mówi Rafał Adamski z Miejskiego Zakładu Komunikacji w Toruniu. - Wcześniej torowcy układają warstwę sypkiego cementu i matę wibroizolacyjną, która dodatkowo ogranicza wibracje i hałas. Wszystko odbywa się z najwyższą precyzją, by torowisko było nie tylko ciche, ale i bezpieczne.

Prace prowadzi firma Progreg InfraCity. Ich koszt to niespełna 3,5 mln zł brutto. Zakończenie robót torowych planowane jest w drugiej połowie sierpnia br.