Modernizacja torowiska wraz z siecią trakcyjną w ul. Bydgoskiej
Tytuł zadania: Zadanie 2: Modernizacja torowiska wraz z siecią trakcyjną w ul. Bydgoskiej w ramach projektu Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu – BiT-City II
Program Operacyjny: Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020
Pozostałe zadania:
Zadanie 1: Budowa linii tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą do pętli tramwajowej przy ul. Heweliusza - etap I i II
Zadanie 3: Modernizacja torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną na trasie linii nr 1 i 5 od pl. Daszyńskiego do ul. Ślaskiego
Zadanie 4: Modernizacja torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną na trasie linii nr 2 na odcinku od Placu Niepodległości dl ul. Reja z budową odwodnienia torowiska
Zadanie 5 Modernizacja torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną i układem drogowym na odcinku od Placu bp. Jana Chrapka do ul. Podgórnej
Zadanie 6: Zakup taboru tramwajowego niskopodłogowego (5 szt.)
Zadanie 7: Zakup pojazdów technicznych
Zadanie 8: Zakup autobusów niskoemisyjnych (6 autobusów elektrycznych i 14 autobusów hybrydowych)
Dane finansowe: 31 468 711,61 zł netto / 38 706 515,27 zł brutto
Źródło finansowania: Fundusz Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020; Budżet Gminy Miasta Toruń
Data podpisania umowy: 4 listopada 2020 r.
Termin zakończenia realizacji inwestycji: 4 sierpnia 2022 r.
Opis:
Zakres rzeczowy zadania objął:
- Etap I: Odcinek ul. Bydgoskiej od skrzyżowania z ul. Sienkiewicza wraz z tym skrzyżowaniem do ul. Chopina
- Etap II: Odcinek ul. Bydgoskiej od ul. Reja do ul. Sienkiewicza
W ramach inwestycji zmodernizowane zostało torowisko tramwajowe w ul. Bydgoskiej wraz z wymiana sieci trakcyjnej.
Łącznie nowe oblicze zyskało 2468,37 mtp torowiska w tym aż 1567,70 mtp zostało wykonane w formie zielonego torowiska porośniętego trawą.
Dodatkowe nasadzenia w rejonie skrzyżowań i przejść dla pieszych z pewnością także wpływają na efekt wizualny i środowiskowy tego rejonu.
Dla poprawy bezpieczeństwa pieszych „wyniesiono” i doświetlono przejścia dla pieszych. Wprowadzone zostały uregulowania, które mają ograniczyć, zwłaszcza na skrzyżowaniach, tempo przemieszczania się pojazdów. Chodzi m.in. o skrzyżowania wyniesione czy przewężenia, tzw. szykany oraz obszary chronione dla pieszych i rowerzystów.