I CEL STRATEGICZNY PROJEKTU
Intensyfikacja udziału przyjaznego środowisku zintegrowanego transportu publicznego w obsłudze mieszkańców aglomeracji bydgosko-toruńskiej.
II CEL GŁÓWNY PROJEKTU Wzrost konkurencyjności i efektywności funkcjonowania komunikacji pasażerskiej poprzez ścisłą integrację toruńskiego zbiorowego transportu publicznego i transportu kolejowego, gwarantującą szybkość przemieszczania się mieszkańców obszaru metropolitalnego.
III ZADANIA DO WYKONANIA W RAMACH PROJEKTU
W ramach BiT-City realizowanych będzie 5 projektów:
Strona projektu: www.bitcity.torun.pl
1. „Zakup taboru kolejowego dla Szybkiej Kolei Metropolitalnej BiT-City"
Beneficjent: Samorząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego
2. „System Bilet Metropolitalny BiT-City dla Bydgosko-Toruńskiego Obszaru Metropolitalnego”
Beneficjent: Samorząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego
3. Budowa wiaduktów i przystanków dla Szybkiej Kolei Metropolitalnej BiT-City”
Beneficjent: Miasto Bydgoszczy
4. „Budowa linii tramwajowej do dzielnicy Fordon z przebudową układu drogowego w ciągu ulic Fordońskiej, Lewińskiego, Akademicka i Andersa i węzłem integracyjnym w obszarze stacji kolejowej"Bydgoszcz
Wschód" w Bydgoszczy”
Beneficjent: Tramwaj Fordon Sp. z o.o.
5. „Integracja systemu transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego niskopodłogowego w Toruniu w ramach BiT-City”
Beneficjent: Gmina Miasta Toruń
I CEL STRATEGICZNY PROJEKTU
Intensyfikacja udziału przyjaznego środowisku zintegrowanego transportu publicznego w obsłudze mieszkańców aglomeracji bydgosko-toruńskiej.
II CEL GŁÓWNY PROJEKTU
Wzrost konkurencyjności i efektywności funkcjonowania komunikacji pasażerskiej poprzez ścisłą integrację toruńskiego zbiorowego transportu publicznego i transportu kolejowego, gwarantującą szybkość przemieszczania się mieszkańców obszaru metropolitalnego.
III ZADANIA DO WYKONANIA W RAMACH PROJEKTU
A) Przez Gminę Miasta Toruń:
1. Przebudowa torowiska tramwajowego na linii średnicowej od węzła Toruń Miasto (Pl. Al. 18-stego Stycznia) do Alei Solidarności, poprawiająca dostępność komunikacyjną Zespołu Staromiejskiego wpisanego na listę światowego dziedzictwa kulturowego UNESCO poprzez transport przyjazny środowisku.
2. Poprawa dostępności dla osób starszych i niepełnosprawnych poprzez budowę i przebudowę przystanków tramwajowych dla potrzeb obsługi taboru niskopodłogowego oraz poprawa bezpieczeństwa transportu publicznego.
3. System monitorowania bezpieczeństwa pasażerów w komunikacji zbiorowej.
4. Modernizacja systemu sterowania linii średnicowej dostosowanej do taboru niskopodłogowego.
5. Powiązania wybranych obszarów miasta z Koleją Metropolitalną BiT-City poprzez budowę linii tramwajowych.
6. Budowa węzła przesiadkowego przy dworcu PKP Toruń Miasto integrującego tramwajową linię średnicową nr 1 oraz pozostały transport publiczny z koleją metropolitalną BiT-City.
7. Rewitalizacja obiektu dworcowego Toruń Główny – poprawa dostępności i zwiększenie atrakcyjności.
B) Przez Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu Sp. z o. o. :
8. Zakup taboru tramwajowego niskopodłogowego.
IV OCZEKIWANE REZULTATY PROJEKTU
- wzrost znaczenia Torunia jako ważnego węzła komunikacyjnego obszaru metropolitalnego,
- poprawa sprawności funkcjonowania transportu tramwajowego,
- zwiększenie liczby pasażerów komunikacji tramwajowej,
- umożliwienie korzystania z komunikacji zbiorowej osobom o ograniczonej możliwości poruszania się,
- wzrost poczucia bezpieczeństwa pasażerów komunikacji zbiorowej
- skrócenie czasu podróży pasażerów,
- zwiększenie stopnia integracji różnych form komunikacji pasażerskiej,
- stworzenie systemu komunikacji tramwajowej dostępnej dla osób niepełnosprawnych,
- ograniczenie negatywnego oddziaływania układu komunikacji tramwajowej na miejskie otoczenie,
- dostosowanie taboru tramwajowego do potrzeb wybudowanych i zmodernizowanych linii tramwajowych oraz potrzeb i oczekiwań pasażerów,
- wzrost niezawodności funkcjonowania linii tramwajowych poprzez modernizację i wymianę trakcji,
- poprawa bezpieczeństwa transportu publicznego drogowego i tramwajowego,
- zmniejszenie ruchu drogowego poprzez przejecie podróżnych z indywidualnego transportu drogowego,
- ograniczenie liczby wypadków w ruchu drogowym,
- wzrost prędkości komunikacyjnej tramwajów na obszarze miasta.
Oprócz projektu: „Integracja systemu transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego niskopodłogowego w Toruniu w ramach BiT-City” Gmina Miasta Toruń będzie podmiotem upoważnionych do ponoszenia wydatków kwalifikowanych w projekcie: „System Bilet Metropolitalny BiT-City dla Bydgosko-Toruńskiego Obszaru Metropolitalnego”, w którym beneficjentem jest Samorząd Województwoa Kujawsko-Pomorskiego.