Na skróty


  • Rozkład jazdy
  • Kup bilet online
  • Wyszukaj połączenie
  • Punkty sprzedaży biletów
  • Ulgii i uprawnienia

Płyta podtorowa niemal gotowa

Płyta podtorowa niemal gotowa
10 listopada 2022 r.

Prawie wszystkie słupy trakcyjne stoją już wzdłuż modernizowanego odcinkatorowiska tramwajowego w ciągu ul...

Płyta podtorowa niemal gotowa

Prawie wszystkie słupy trakcyjne stoją już wzdłuż modernizowanego odcinkatorowiska tramwajowego w ciągu ul. Warneńczyka od pl. Chrapka do ul. Kościuszki. W przyszłym tygodniu na części drogowej rozpocznie się układanie mas bitumicznych.

Modernizacja torowiska tramwajowego w ciągu ul. Warneńczyka jest realizowana w ramach projektu „Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu – BiT-City II”, współfinansowanego ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Prace koncentrują się obecnie od strony wschodniej (od basenu). Na niemal całym odcinku (od ul. Warneńczyka do Gogi) wylana jest już płyta podtorowa i zamontowano szyny. Rozpoczęto już także montaż torów przez przyszłe rondo. Do ustawienia zostały jeszcze dwa słupy trakcyjne. Reszta (19) już stoi.
 
W przyszłym tygodniu planowane jest wykonanie ostatniego fragmentu płyty łączącego torowisko pomiędzy ul. Gogi a Kościuszki oraz układanie mas bitumicznych na części drogowej na całym wschodnim odcinku, czyli na ul. Warneńczyka, wschodniej części przyszłego ronda, Grudziądzkiej i Bażyńskich.

Przypomnijmy, że zadanie obejmuje modernizację prawie 1,2 tys. metrów toru pojedynczego torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną i układem drogowym na odcinku ul. Warneńczyka od ronda Chrapka za przejazd torowo-drogowy ulicy Podgórnej i Kościuszki. Torowisko będzie wykonane w większości w technologii zielonej (ponad 735 mtp). Ponadto wyremontowane zostaną perony tramwajowe, na których staną tablice informacji pasażerskiej. Gruntowny remont przejdą chodniki, jezdnie, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe i miejsca postojowe, a skrzyżowanie zostanie przebudowane na dwupasmowe rondo turbinowe.

Koszt prac to niespełna 25 mln zł brutto, a ich wykonawcą jest Balzola. Zakończenie robót planowane jest w kwietniu przyszłego roku.